7. máj 2011
Prejdená vzdialenosť: 53km
Prekonané prevýšenie: 2500m

Od rána nám hneď bolo jasné, že počasie bude na našej strane, a tak o 6.25 vyrážame traja na nekonečnú a náročnú trasu. Nikto znás tadiaľ ešte nešiel, tak vôbec nevieme čo nás dnes čaká. Vieme len to, že to dnes na konci bude bolieť :).

Nasadzujeme veľmi rýchle tempo, a pohodlne strmo hore sa serpentínami dostávame do Revánskeho sedla. Po ránu to bola pekná rozcvička. Pekným hrebeňom sa dostávame na vrchol Kľaku, a vidíme v diaľke Martinské hole. Ešte sú nepredstaviteľné ďaleko, a my musíme ísť potom ešte ďalej. Po skalnatom hrebienku schádzame strmo do Vríckeho sedla, a ďalej krásnou prírodou cez Skalky. Ideme stále striedavo hore a dole. Zo sedla pod Úplazom nás čaká krátke, ale o to výživnejšie stúpanie na Úplaz, aby sme potom opäť zostúpili do ďalšieho sedla- Sedlo pod Hnilickou Kýčerou. Tu sme si doplnili vodu z neďalekého prameňa, a išli sme sa pobiť so strmým výstupom na Hnilickú Kýčeru. Výstup nám znepríjemňovalo bukové lístie a blato pod ním. Z vrcholu sme šli stále lesom hore-dole až do sedla Majbíková, a bol pred nami asi trojkilometrový výstup s 300m prevýšenia, na ktorý som sa naozaj netešil. Kým sme zdolali vrchol Hornej lúky, tak nám tento výšľap odobral veľmi veľa energie, urobil medzi nami niekoľkominútové odstupy a Matejovi začalo štrajkovať koleno. Tak sa nám toršku predĺžila prestávka, a tak sme si aspoň poriadne oddýchli. Mali sme pred sebou konečne Martinky. Na Veternom som zistil, prečo sa ten vrchol tak volá :). Po krásnom hrebeni sme o chvíľu boli na Veľkej lúke, najvyššom bode tejto časti pohoria. Pod nami Martin a na druhej strane Žilina, ale ešte poriadne ďaleko. Kde tu sa ešte držal aj sneh. Pohodovým hrebeňom sme zbehli do sedla Prašivé, a opäť strmo hore na Minčol. Krivánsku Fatru, Vrútky a Žilinu sme mali ako na dlani, a Kľak bol už veľmi ďaleko za nami. Na vrchole sme si dobre oddýchli a nabrali silu pred záverečnou časťou dnešného dňa. Stále sme boli ešte v pohode. Pod Minčolom sme si pozreli pozostatky z vojny, a krátkym výšľapom sme zdolali posledný kopec na dnešnej trase. Už sme len a len zostupovali. Po veľmi strmom zostupe do sedla Javorina, sme si prestávali cítiť kolená. Po spevnenej ceste serpentínami okolo hotela Polom, sme zišli nad Stráňavy, a odtiať lúkami a lesom ďalej po zelenej smerom do Trnového. Slnko už zapadlo a stalo sa nám to čo sme nechceli. Stratili sme značku. 4 stromy a na každom strome značka a šípka. Vlastne značenie v nekonečnom kruhu a vyber si. Bolo nám aj divné že sme sa dnes ešte nestratili. Nejako sme sa cez kríky a bažiny presekali na cestu, a tou sme už za tmy dorazili do Trnového, ale po informácii, že k Tescu do ZA to je ešťe minimálne hodina, nás opustili aj tie posledné zvyšky síl. Neostávalo nám nič iné len prinútiť nohy aby šli. Šli sme ticho, pomaly, sem-tam sme si zanadávali, kolená sme si už necítili, chodidlá nás pápili od nekonečného asfaltu, a každý z nás bol zatvorený vo svojom vlastnom svete v tej chvíli. Ani neviem ako a zrazu sme boli v ZA, a po 15 hodinách a 20 minútach, 53km, 2500m prevýšenia konečne pri aute pred Tescom, unavení ale šťastní, že sme to zvládli. Aj nočný pochod z Čierneho do Terchovej je oproti tomuto prechádzkou :). Bola to krásna túra nádherným hrebeňom s krásnymi výhľadmi, strmými výstupmi, a klesaniami. Celú trasu nás sprevádzali jarné kvety, čo spríjemňovalo prechod. Sme si včera dali poriadne do tela, ale do Kysuckej 50-tky budeme v pohode a radi sa pôjdeme opäť trošku poprechádzať :). Boli sme z tohto dňa úplne unesení. Ako som včera povedal na Hornej lúke jednému turistovi- Išli sme sa len tak trošku prejsť v sobotu :D

Trasa: Fačkovské sedlo- Revánske sedlo- Kľak- Ostrá skala- Vrícke sedlo- Skalky- Janková- Sedlo pod Úplazom- Úplaz- Sedlo pod Hnilickou Kýčerou(prameň)- Hnilická Kýčera- sedlo Majbíková- Horná lúka- Veterné- Veľká lúka- Krížava- sedlo Prašivá- Minčol- Okopy- sedlo Javorina- Trnové- Žilina

skryť podrobnosti

mevedí cesnak

Skalky
 relax
 tot sme museli nejako zdolať
 makačka
 na Hnilickej Kýčere

Horná lúka

veget v závetí na Veternom
 Vetrné... fučalo tam odušu
 Kľak už je ďaleko za nami
 Veľká lúka- najvyšší vrchol tohto pohoria